Jak wygląda kreowanie marki

Koncepcja kreacji marki podkreśla fakt, że marki nie tworzą tylko ci, którzy są menedżerami produktu. Proces tworzenia marki jest zadaniem multidyscyplinarnym, jednak ostateczny efekt zależy od wiedzy wielu działów i osób.

Procesy kreowania marki

Tworzenie marki to złożony proces, który polega na połączeniu wielu różnych działań. Wynikiem tego procesu jest marka. Marka składa się z nazwy, symbolu/logo/identyfikatora oraz projektu opakowania. Tworzenie marki pozwala firmom komunikować konsumentom ważne cechy ich produktów, takie jak najwyższa jakość, bezpieczeństwo lub inne korzyści. Branding i procesy brandingowe mogą pomóc firmom wyróżnić swoje produkty na wysoce konkurencyjnym rynku. Branding pozwala również firmom na stworzenie silnej relacji z klientami. Relacja ta opiera się na zaufaniu, co skłania konsumentów do wielokrotnego kupowania kolejnych towarów od tej samej firmy.

Budowanie kreacji marki

Tworzenie marki to proces definiowania i budowania marki. Jest to systematyczne podejście do rozwoju tego, czym marka może być i jak może wyglądać, czuć i działać. Twórcy marki biorą pod uwagę rynek docelowy i branżę, w której działa ich marka, następnie określają, kogo chcą przyciągnąć swoim produktem, usługą lub firmą. Następnie tworzą historię, która łączy się z ich publicznością; zazwyczaj odbywa się to w trzech krokach:

  1. Opracowanie tożsamości marki
  2. Komunikowanie historii marki
  3. Promocja marki

Kreacja marki

Kreacja marki jest procesem multidyscyplinarnym, w który zaangażowane są przede wszystkim wysiłki agencji reklamowej ponoszącej wszystkie koszty produkcji. Agencja współpracuje z klientem w celu opracowania strategii marki, która określa, jaki rodzaj produktu lub usługi klient oferuje i jak chce, aby społeczeństwo postrzegało jego markę. Następnie agencja tworzy kompletny zestaw materiałów marketingowych, w tym logo, slogany i tagline’y. Tworzenie marki to również złożony proces, który wymaga współpracy wielu osób i działów, takich jak agencje marketingowe i reklamowe. Celem jest stworzenie marki, która będzie angażować konsumentów w sposób, który sprawi, że będą chcieli kupić produkt lub usługę. Kreacja marki rozpoczyna się od pomysłu na to, jak się chce, aby marka wyglądała i się czuła. Można to zrobić poprzez stworzenie systemu identyfikacji wizualnej (logo, paleta kolorów), opracowanie ogólnego przewodnika stylu dla wszystkich materiałów dodatkowych (materiały marketingowe, takie jak broszury, projekt strony internetowej), określenie, jaki rodzaj wiadomości będzie rezonował z Twoim rynkiem docelowym.