Etapy budowania marki

Etapy budowania marki

Budowanie marki to proces tworzenia, rozwijania i utrzymywania udanej marki, która reprezentuje firmę. Obecny etap budowania marki zależy od aktualnego otoczenia konkurencyjnego i tego, jakie są jego przyszłe możliwości.

Możliwości budowania marki

Istnieje wiele możliwości budowania marki. Pierwszą z nich jest stworzenie nowej marki, co wiąże się z wieloma badaniami, aby określić najskuteczniejsze pozycjonowanie. Kiedy już to nastąpi, pojawi się potrzeba stworzenia materiałów kreatywnych w celu wprowadzenia nowej marki na rynek, w tym reklamy i treści w mediach społecznościowych. Stąd firmy powinny upewnić się, że inwestują w markę, która może przenieść je na kolejny poziom sukcesu. Jednak przed rozpoczęciem procesu budowania marki, ważne jest, aby zrozumieć, gdzie obecnie się znajdujesz.

Wykorzystanie budowania marki

Firmy mogą wykorzystywać budowanie marki do tworzenia nowych marek lub wzrostu istniejących. Celem budowania marki jest pozycjonowanie firmy w sposób, który pozwoli jej utrzymać przewagę konkurencyjną i zwiększyć udział w rynku. Pierwszym etapem budowania marki jest tworzenie przez firmy swoich marek, co obejmuje identyfikację grupy docelowej i pozycjonowanie produktu jako czegoś, co zaspokoi jej potrzeby, zawierają:

  1. Wypracowanie silnej tożsamości marki
  2. Tworzenie silnego doświadczenia związanego z marką
  3. Rozszerzenie bazy klientów są uzależnione od strategii pozycjonowania firmy, jej aktualnej przewagi konkurencyjnej oraz szans na rynku.
  4. Kreowanie tożsamości marki
  5. Budowanie świadomości

Konkurencja a budowanie marki

W dzisiejszym świecie konsumenci są nieustannie bombardowani reklamami. W rezultacie stali się bardziej oszczędni i selektywni w kwestii tego, co kupują. Aby firmy mogły konkurować na rynku, muszą budować marki, które wyróżniają się na tle konkurencji. Branding jest jednym ze sposobów, aby to osiągnąć, pomagając firmom rozwijać świadomość swoich produktów lub usług na rynku i tworząc lojalność wśród klientów. Drugim etapem brandingu jest utrzymywanie przez firmy tożsamości marki, co obejmuje:

1) Utrzymanie pierwotnego pozycjonowania

2) Utrzymanie equity marki

3) Repozycjonowanie w razie potrzeby

4) Wykorzystanie marki do zwiększenia sprzedaży

Proces budowania marki nie jest tożsamy z konkurowaniem na rynku. Chociaż firmy konkurują ze sobą i z konsumentami, muszą również zrozumieć, dlaczego prowadzą działalność i czego oczekują od nich klienci. Firmy mogą stworzyć silną tożsamość marki, skupiając się na trzech kluczowych obszarach: 1) identyfikacji tego, kim są ich klienci;

2) wiedzy o tym, co ich motywuje;

3) dostarczaniu produktów i usług, które spełniają te potrzeby.